БАРЕКОВ И ОЩЕ ДВАМА БГ-ЕВРОДЕПУТАТИ ПРОВАЛИХА ОТХВЪРЛЯНЕТО НА ПАКЕТА "МОБИЛНОСТ"

Автор: 5Gmedia , 23:50, 25 март 2019

3 гласа не достигнаха да отпадне пакет „Мобилност“ от дневния ред на започващата в сряда сесия на Европейския парламент.

Същевременно стана ясно, че трима български евродепутати са отсъствали от зала при днешното гласуване и така са провалили надеждата пакетът да отпадне - това са Николай Бареков ("Презареди България"/ЕКР), Светослав Малинов (Реформаторски блок/ЕНП) и Неджми Али (ДПС/АЛДЕ).

Транспортният министър Росен Желязков, научавайки резултата от гласуването, каза от трибуната на българския парламент:  „Бесен съм! Това "пакетче" няма да стане!“

В началото на тази година всички български евродепутати излязоха в Брюксел да подкрепят пристигналите за протест превозвачи и шофьори, които смятат, че пакетът „Мобилност“1, известен като пакетът „Макрон“ ги ощетява. Особено неприемливо за тях е задължителното връщане най-малко веднъж на 4 седмици на шофьорите в страната, където е базирана фирмата им.

Според Андрей Ковачев от ГЕРБ/ЕНП и член на председателството на ЕП, днешното гласуване не предрешава нещата: „ Това не е краят! В сряда ще започне гласуването, но е с над 1600 поправки по текстовете. Това не се случвало никога в ЕП. Аз не смятам, че сме загубили битката и че този пакет може да мине през този мандат. 1600 поправки – това означава, че евродепутатите ще спят няколко дни в пленарна зала – няма как да се случи. При така състоялата се ситуация председателят на ЕП Антонио Таяни може да върне този закон и той отново да отпадне от гласуване в пленарна зала“

В личния си фейсбук профил Бареков обясни защо е спомогнал за прокарването на пакета, отсъствайки от важното гласуване:

„Понеже умни журналисти ме питат: Натисна ли копчето и как го натисна. Отговарям. Днес не участвах в гласуването ЗА бизнеса на транспортните олигарси и по този начин ПОДКРЕПЯМ по -добри условия за труд и по-високи доходи за българските работници. Аз съм против робските условия на труд за българските шофьори на тежкотоварни камиони. Още преди години пръв от българите алармирах с позиция в пленарната зала на ЕП транспортните босове да подобрят условията на труд и заплащането на своите наемни работници. Изпълних волята на моите избиратели, пратили ме в Брюксел, да работя за подобряването на техните доходи, социално положение и условия на труд. Нека лобистите на транспортните олигарси, които финансират укриващия се в САЩ издирван от медиите политик, сега се поставят на мястото на един обикновен български шофьор на ТИР. Нека големите “патриоти” Джамбазки, Новаков и ДПС прекарат 2 месеца по пътищата на Европа и да спят в “суперлуксозните” кабини по бензиностанциите. Да задоволяват хигиенните си нужди по 70-80 дни нонстоп по тоалетните на безиностанциите редом с други турски, арабски и азиатски колеги, поставени при равни условия с българите и румънците. Знам, че на Джамбазки ще му хареса, за другите - не съм особено сигурен. Едно е да спиш по депутатските кабинети в Брюксел и Страсбург, за да пестиш по 300 евро режийни на ден като евродепутат, друго е да живееш като скот в кабината, за да храниш децата си. Не съм на страната на лобистите и на олигарсите, на страната на хората на наемния труд съм. Нека евродепутатите от ГЕРБ, Джамбазки (ББЦ) - ужким патриот, ДПС и БСП обяснят на гражданите защо не защитават българските работници, които гласуват и за тях с надеждата да се борим за тяхното достойнство в Брюксел. Особено - искам отговор от четиримата от БСП начело с лидера на ПЕС Сергей Станишев, които днес пак гласуваха срещу хората на наемния труд и ЗА едрия бизнес?“.

Българските превозвачи, заедно с колегите си от Румъния, Латвия, Литва, Полша и Унгария планират протест в Страсбург, на 27 март, заради днешното решение на Европарламента. Организира ги Съюзът на международните превозвачи.

Евродепутатът Ангел Джамбазки (ВМРО/Европейски консерватори) уточнява, ч вече са поискали разрешение от общината в града. 

 

 

 

Последни новини

Най - популярни

Общо гласували: 6

Анкета

ТРЯБВА ЛИ ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ЧАС ПО РЕЛИГИЯ В УЧИЛИЩАТА?
Да
5 гласували / 83.33%
Не
1 гласували / 16.67%
Не ме интересува
0 гласували / 0%