710 ЛЕВА МИНИМАЛНА РАБОТНА ЗАПЛАТА ОТ ДНЕС

Автор: 5 GmediA 10:19, 1 април 2022

От днес минималната работна заплата е 710 лева.

Според постановлението на Министерския съвет, минималната почасова ставка става 4 лева и 29 стотинки, което при работно време от осем часа в 5-дневна работна седмица прави 710 лева.

Ръстът спрямо нивото от 650 лева е 9,2 %, според решението.

С този параметър се налагат и промени в минималния размер на здравната осигуровка, която някои хора - например трайно безработните, плащат сами. Новият размер е 28,40 лева.

Редица параметри тази година се променят от 1 април заради по-късното гласуване на тазгодишния бюджет. Въпреки че ръстът е от началото на второто тримесечие, а не традиционно от януари, реално бюджетът влезе в сила със задна дата - от началото на годината.

През лятото обаче се очаква актуализация, като има настояване от синдикатите за нов ръст на минималната работна заплата. Тя се определя от постановление на Министерския съвет, но е равна на най-ниския осигурителен доход и на практика е част от изчисленията на общата финансова рамка.

Източник: БНР

Последни новини

Общо гласували: 45

Анкета

ТРЯБВА ЛИ ВСИЧКИ УЧЕНИЦИ В БЪЛГАРИЯ ДА УЧАТ ПО ЕДИН УЧЕБНИК ПО ПРЕДМЕТ?
Да
38 гласували / 84.44%
Не
5 гласували / 11.11%
Не мога да преценя
2 гласували / 4.44%