От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка считат, че ситуацията по родните пътища и черната статистика налагат да се промени манталитета на българските шофьори. „Новата агенция по пътна безопасност трябва да направи анализ на катастрофите у нас, дали са по вина на шофьорите, или по други причини, по думите му. Освен това няма анализ, който да каже каква част от катастрофите са по вина на шофьори в напреднала възраст.“
Това каза Йонко Иванов председател на Съюза по авто-мото подготовка. Той предлага на всеки десет години да се минава през опреснителен курс. Асоциацията на квалифицираните автомобилисти подкрепя идеята за повече тестове за възрастните шофьори. Нужен е опреснителен курс, изтъкна той. По думите на Красимир Георгиев за някои е неудобна тема реформата на шофьорските курсове. Затова се подхващат възрастните шофьори.
Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадали при пътно-транспорти произшествия мерки като опреснителен курс за шофьори над определена възраст ще дадат траен ефект да излезем от последните места в Европа по безопасност и брой ранени и загинали при катастрофи. "Това няма да стане бързо, но ще даде траен ефект, а не тези "кърпежи" на Закона за движение по пътищата.
"Статистиката на "Пътна полиция" показва, че над 50% от загиналите пешеходци са хора над 65-годишна възраст, явно има някаква причина това да се случва", коментира Илия Тодоров.