Анализът на сигурността на новата система за контрол на полетите на модела самолет "Боинг 737 МАКС 8", направен от компанията производител Боинг, е имал няколко ключови пропуска, пише в. "Сиатъл таймс", цитиран от Ройтерс.
Според американското издание е била подценена мощта на една от системите. Управлението от своя страна не е направило никакви подробни проучвания на този модел самолети и е издало необходимите разрешителни, за да може те да летят по стандартна процедура.
Според "Сиатъл таймс" компанията производител и ресорната администрация са били уведомени за тези пропуски и са им били поискани отговори дни преди катастрофата на 10 март на "Боинг 737 МАКС 8" на Етиопските авиолинии, при която загинаха всичките 157 души на борда.
През октомври миналата година се разби друг самолет от този модел на индонезийската авиокомпания Лайън еър (Lion Air). Тогава жертвите бяха 189 души.
Вестник „Ню Йорк Таймс“ пък съобщава, че много пилоти в САЩ не са били напълно информирани как да се справят с новите функции на Боинг 737 МАХ, които включват стабилизиращата система на самолета. Освен това, са проучвали самолета чрез iPad.
Някои пилотски съюзи са искали от Боинг да им осигурят симулатори за моделите МАХ, но от производителя и американската авиационна администрация решили, че пилотите нямат нужда от допълнителна тренировки, защото имат опит с Боинг. Оказва се, че софтуерът, който трябва да симулира полет на Боинг 737 МАХ е бил пуснат малко преди самолетът да бъде завършен.
Така пилотите, които са се обучавали на разликата между моделите 737 просто са прочели упътване от 13 страници, пише „Ню Йорк Таймс“. В това упътване обаче не е имало информация за стабилизиращата система.
Предварителният доклад за причините за авиокатастрофата се очаква до 30 дни.